headershadow

Page content

Afvallen: Eenvoudig, verantwoord en succesvol afvallen

Afvallen onder persoonlijke begeleiding. Het Cambridge Weight Plan is niet het zoveelste dieet, maar een totaalvoeding voor mensen met (zwaar) overgewicht, die op een verantwoorde manier kilo’s willen (of moeten) afvallen. Dit dieet heeft een unieke samenstelling met dagelijks voldoende eiwitten, mineralen en vitaminen en bevat de juiste hoeveelheid calorieën om het lichaamsvet zo snel mogelijk aan te kunnen spreken als brandstof voor uw lichaam. Hierdoor zult u verantwoord, gemakkelijk en snel afvallen.

 

cambridge_logo

Cambridge producten

Verandering is keuze maken.

Je kan kiezen uit meerdere afval programma's, Cambridge 500, Cambridge 800, Cambridge 1000 en Cambridge 1200 programma.

Afvallen met Cambridge 500

Het Cambridge 500 programma is een totaalvoeding van nog geen 500 kilocalorieën per dag, die al uw reguliere maaltijden vervangt. U maakt gebruik van shakes, repen, soepen en pap. De basis voor het afslanken is een beperking van de koolhydraten, in combinatie met voldoende eiwitten. Cambridge 500 brengt uw lichaam na drie dagen in milde ketose: een vetverbranding die het hongergevoel opheft. Het complete assortiment, en de prijslijst van de Cambridge 500 producten vindt u hier.

cambridge-500

 

Afvallen met Cambridge 800

Bij het Cambridge 800 programma wordt er naast maaltijdvervangers een zelf bereide (avond-)maaltijd gebruikt. Binnen dit programma kunt u kiezen uit een calorie-inname van 800, 1.000 of 1.200 kilocalorieën per dag. Cambridge 800 is geschikt voor mensen die voorkeur hebben voor een zelfbereide maaltijd, of voor mensen die fysiek zware arbeid moeten verrichten. Het Cambridge 800 kan ook oplossing bieden aan mensen die vanwege een medische contra indicatie het Cambridge 500 programma niet mogen volgen. Het complete assortiment, en de prijslijst van de Cambridge 800 producten vindt u hier.

cambridge-800

Afvallen! Wat zijn de kosten?

Een dieetweek met Cambridge 500 kost u gemiddeld € 50 euro per week.
Omgerekend is een Cambridgemaaltijd daarmee niet duurder dan een broodje gezond. De enige bijkomende kosten  zijn de eenmalige kosten voor het intakegesprek (€20.-) Bij het volgen van het Cambridge Weight Plan hoeft u geen aanvullende supplementen of vitaminepreparaten te kopen. Alles wat uw lichaam nodig heeft zit in de maaltijdvervangers zelf. U betaalt alleen voor de afname van de producten, de begeleidingskosten zijn inbegrepen. Ook als u klaar bent met het dieet kunt u nog gebruikmaken van ons voedingsadvies. Heeft u vragen hierover, neem dan contact op met ons.

Gewichtsbeheersing

Waar komt ons overgewicht vandaan? We weten allemaal het antwoord: door een verkeerde levensstijl. Overgewicht wordt veroorzaakt door een verstoorde energiebalans: we eten meer calorieën dan dat we verbranden en slaan dit overschot op als vet.

We hebben 4 fasen

  1. Voorbereiding
  2. Afslanken
  3. Af- en opbouwen
  4. Gewichtsbeheersing

Fase 3 is de voorbereiding op een blijvende gewichtsbeheersing. Zowel bij Cambridge 500 als bij Cambridge 800 volgt je een af-en-opbouwprogramma. Dit regelt de overgang van een afslankprogramma met totaalvoeding respectievelijk maaltijdvervangers naar nieuwe voedingsgewoonten.
Fase 4 is erop gericht om het behaalde streefgewicht ook daadwerkelijk te behouden. Immers: afslanken is één, maar daarna op gewicht blijven is twee.

Levensstijl

Een afslankprogramma is een hulpmiddel om ons lichaam opnieuw in te regelen. De kunst is om dit daarna zo te houden. Daarvoor is het nodig dat u zich bewust bent van uw gedragingen en gewoonten. Dat kan al op een heel eenvoudige manier. Het enige uitgangspunt dat u daarvoor hoeft te omhelzen is:  Als ik blijf doen, wat ik altijd heb gedaan, zal mij ook steeds hetzelfde overkomen.

Voeding

Voeding speelt een centrale rol in ons leven. Niet eten is geen optie. Bewustzijn Met begeleidt cliënten bij het aanleren van een gezond eetpatroon. Verantwoord en smakelijk eten blijkt, met een beetje hulp, heel goed samen te kunnen gaan. Het gaat daarbij om de juiste verhoudingen tussen koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines en mineralen.

Je eetpatroon veranderen

Om je huidige gewicht te beheersen is het belangrijk om te weten hoeveel calorieën je dagelijks nodig hebt. In het algemeen hebben vrouwen circa 2000 kcal nodig en mannen 2500 kcal per dag. Als je precies wilt weten wat jij nodig hebt rekenen wij dit voor jou uit. Dit is afhankelijk van verschillende factoren zoals je leeftijd, geslacht, mate van beweging, gewicht en lengte.

Op gewicht blijven met bewegen

Mensen die willen afvallen en op gewicht willen blijven, zijn gebaat bij meer beweging. Net zoals bij uw voedingsgewoonten, gaat het hierbij in eerste instantie om het maken van meer bewuste keuzes. Naast wandelschema’s, kunt u gebruik maken van een balance ball (met instructie dvd) en weerstandsbanden, om thuis oefeningen te doen. Beide producten zijn te bestellen via Bewustzijn Met.

Dit is jouw kans om definitief te slagen met afvallen en daarna op gewicht te blijven.

afspraak-maken bianca_doornfb jeroen-van-der-ploeg