headershadow

Latest Blogposts

Ik bid nie veur brune boon'n.... die is me wel bekend.

Vanaf stap 3 zijn de peulvruchten in de tabel eiwit toegevoegd. Deze keer kiezen we niet voor bruine bonen, maar voor linzen. Linzen zijn super lekker en nog gezond ook. Linzen zijn heel veelzijdig, geven een verzadigd gevoel en zijn rijk aan ijzer, eiwitten, vezels, vitaminen en mineralen.

Het is in je dieet vanaf stap 3 geen enkel probleem om wekelijks een keer peulvruchten op het menu te zetten.
Peulvruchten verlagen namelijk het slechte LDL-cholesterol in de bloedvaten. Van de peulvruchten zijn linzen de makkelijkste.
Je hoeft ze niet te weken en binnen 20 minuten zijn ze gaar gekookt. Linzen heb je in verschillende kleuren, smaken en structuur. Heerlijk om ze een keer te proberen. Er zijn talloze recepten waarin je linzen kan verwerken. Wat dacht je van het recept uit het stappenplanboek, een linzensalade.
Heerlijke soepen met linzen zijn bijvoorbeeld rode linzensoep en een courgette-spinazie linzen soep. Linzen curry is ook 1 van de vele mogelijkheden wat je met linzen allemaal op tafel kan zetten. Heb jij nog een leuk idee?

brune boon'n Bewustzijnmet

0 reacties op “Ik bid nie veur brune boon'n.... die is me wel bekend.

Plaats een reactie


*