headershadow

Latest Blogposts

Het vernieuwde en verbeterde Cambridge Weight Plan in koffietijd

Cambridge Weight PLan vernieuwd en verbeterd in koffietijd
Wie en wat zit er deze week in koffietijd?

Maandag 9 januari in koffietijd
Marloes Heuker of Hoek, vorig jaar kandidaat bij Koffietijd. Nu zelf Cambridge Weight Plan consulent.

Dinsdag 10 januari in koffietijd
Elly Kaldenberg, onafhankelijk voedingskundige /diëtiste, vertelt over gezonde voeding in het vernieuwde en verbeterde programma, het Stappenplan.

Woensdag 11 januari in koffietijd
Jeroen Bertelink, Afslanker van het Jaar 2016, viel maar liefst 94 kilo af en vertelt zijn verhaal.

Donderdag 12 januari in koffietijd
Marloes (-66), Merel (-29 kg) en Suzanne (-11,9 kg), 3 jonge vrouwen vertellen over hun nieuwe leven.

Vrijdag 13 januari in koffietijd
Elly Kaldenberg en Marloes Heuker of Hoek beantwoorden kijkersvragen over afvallen, gezonde voeding en meer!

Waarom het Cambridge Weight Plan Stappenplan?

Afvallen is één, maar op gewicht blijven is nog veel moeilijker, dat weet iedereen. Daarvoor moet je huidige voedingspatroon en eigenlijk je totale leefstijl behoorlijk resetten. Doe je dat niet dan zal je heel snel weer terugvallen. Maar ook wat past bij jou en hoe kun je dat voor jou inrichten. Daarvoor is het nodig dat je je bewust bent van je eigen gedragingen en gewoontes. Je kan niet van de een op andere dag alles veranderen, dat werkt niet en houd niemand vol. Belangrijk is om dit goed voor jezelf in kaart te brengen en dan maak je een plan, wat ga ik hier aan doen? Hóe ga ik het doen en vooral; hoe ga ik het volhouden?

Hoe begin je?

Eerst moet de knop om en neem je de beslissing dat je wil afvallen en een nieuwe levensstijl wil aannemen. Ga eerst voor jezelf na wat dit betekent voor je in de praktijk. Wat zijn de voordelen, wat zijn de nadelen. Maar ook wat zijn mogelijke obstakels? Kortom; bereid je voor op je weg naar een gezonder leven. Kijk ook hoe je beweging kunt inbouwen. En hoe zit het met je slaapgewoonten? Wanneer je niet voldoende slaapt, vraag je erg veel van jezelf om daarnaast ook nog eens veel te willen afvallen. Allemaal factoren die mee wegen met jouw beslissing om ervoor te gaan en die knop om te zetten.

Hoe leer je een gezond eetpatroon aan?

Voeding speelt een centrale rol in ons leven. Niet eten is geen optie. Het Stappenplan begeleidt je naar volwaardige voeding en helpt bij het aanleren van een gezond eetpatroon. Het gaat voornamelijk om de juiste verhoudingen tussen koolhydraten, eiwitten, vetten, vitamines en mineralen. Een levensstijl veranderen betekent dus je eetpatroon veranderen.

Beweging

Mensen die willen afvallen en op gewicht willen blijven, zijn gebaat bij meer beweging. Het beste advies is: vooral te kijken welke vorm van sport en/of beweging bij jou past. Probeer in ieder geval elke dag wat aan beweging te doen!
Meer weten over het Stappenplan? Maak dan een afspraak met ons.

 

0 reacties op “Het vernieuwde en verbeterde Cambridge Weight Plan in koffietijd

Plaats een reactie


*